piątek, 1 kwietnia 2016

Wyzwanie Dziesięcioleci (Decades Challenge) The Sims 4

Zaczynamy w roku 1890-tym.Rodzinę zakłada obojętnie jaka płeć (chłopak czy dziewczyna, chyba się rozumiemy :D). Warto pobrać mody z ciuchami i meblami, które sprawią, że klimat wyzwania będzie jeszcze bardziej "stary". Każda dekada niesie ze sobą nowe możliwości. Warto trzymać się zasad.Ja polecam  jednak grać tak jak grała autorka wyzwania (czyli z zasadami).

Pierwsza Dekada. Lata 1890-te - Biedne rozpoczęcie
  • Simowie biorą ślub tylko z ludźmi takiej samej rasy (czyli czarnoskórzy z czarnoskórymi itp.)
  • Ślub można brać z osobą przeciwnej płci (hetero :D)
  • Ubikacja i toaleta poza domem (jak w starych filmach/serialach)
  • W domach nie używamy elektroniki (telewizory itp.), światło w domu tylko z pomocą świec i latarni
  • Korzystamy tylko z opcji ,,Postaraj się o dziecko" (opcja ,,Barabara" "odblokuje" się w innej z dekad) 
  • Simki urodzone mają mieć bonus tylko z cech ,,Kreatywna"
  • Kobiety dbają o dom, dzieci i (jeśli chcesz) ogród
  • Dziewczęta wyprowadzają się tylko po ślubie
  • Dziedziczyć mogą tylko mężczyźni. Jeśli brak męskiego potomka, dziedziczy mąż Simki (Samotna Simka nie może dziedziczyć).
  • W domu muszą być drewniane meble (brak kocy i kołdr)
  • Coś w stylu starej kuchenki i lodówki (jak najbardziej może być z modów)
  • Brak pryszniców, jedynie wanny.
  • Nie można pracować. Pieniążki zdobywamy za pomocą rzeźbienia w drewnie, malowania itp.
  • Ściany i podłogi też mamy mieć drewniane
  • Dom ozdobiony tylko obrazami staroświeckimi i schludnymi (nie jakieś abstrakcyjne i:D itp.)
  • Polecam "skubnąć" trochę ogrodnictwa w latach 1910 trzeba mieć Krowo-kwiat.

Druga Dekada. Lata 1900-te - Więcej rzeczy
  • Łazienka wreszcie może być w domu (nadal brak pryszniców)
  • Oświetlenie elektryczne - dozwolone.
  • Tapicerka -  dozwolona
  • Tapety - dozwolone
  • Gramofon (urządzenie grające z "trąbką" :D) - dozwolony
  • Mężczyźni mogą podjąć prace:
    • Biznes do poziomu 6
    • Kulinarne do poziomu 5
    • Artysta - można w pełni rozwinąć karierę muzyka

Trzecia Dekada. Lata 1910-te - Prawa mężczyzn

  • Chłopcy urodzeni przez założycielkę tej dekady (jak ta dekada zaczęła się od mężczyzny to chodzi o żonę założyciela) idą na wojnę (czyli wysyłamy ich aby wykonali interakcje z Krowo-kwiatem ,,Zjedz tort" wtedy wypadnie losowo czy wróci cały i zdrowy czy zginie na wojnie)
  • Mężczyźni wysłani na wojnę muszą mieć którąś z tych cech (udajmy, że to trauma po rozstaniu z rodziną):
    • ponury,
    • gorąca głowa,
    • niezdarny,
    • szalony,
    • wrażliwy (cecha z pakietu rozgrywki ,,Ucieczka w plener"),
    • leniwy,
    • wredny,
    • nieangażujący się;
  • Mężczyźni nie mogą pracować (bo są na wojnie) na ten czas można ich wyprowadzić i odwiedzać co tydzień (urlop wojenny :D)
  • Dywany - dozwolone
  • Pomalowane ściany - dozwolone
  • Mężczyźni po ślubie muszą iść na wojnę (najpierw niech spróbują mieć dziecko)
  • Pracują tylko mężczyźni:
    • Biznes - Oddział zarządzania
    • Kulinarna - Szef kuchni
    • Artysta - branża muzyk
    • Malarz - obie branże

Czwarta Dekada. Lata 1920-te - Prawa kobiet

  • Kobiety mogą dziedziczyć.
  • Kobiety mogą pracować jako malarz lub muzyk, do czasu aż pojawią się dzieci
  • Dostępne nowe kariery:
    • Kryminalna (jako przemytnik) - ścieżka szefa
    • kulinarna (jako przemytnik) - ścieżka miksologa
Piąta Dekada. Lata 1930-te - Wielki kryzys
  • Każdy kto straci pracę musi zarabiać pieniądze przez zbieranie surowców w okolicy przez 2 tygodnie czasu gry (oczyszczanie, sprzątanie)
  • Pracujący w karierze biznes tracą pracę
  • Rachunki mogą zostać opłacone dopiero po odcięciu prądu (woda też, jeśli chcesz zagrać w trudniejszą wersję)
  • Wszyscy Simowie, którzy osiągają wiek młody dorosły w tej dekadzie muszą przyjąć jedną z następujących cech:
    • Ponury,
    • Nieangażujący się
    • Wredny 
Szósta Dekada. Lata 1940-te - II Wojna Światowa
  • Dzieci płci męskiej "idą na wojnę" kiedy osiągną wiek młody dorosły (Czyli należy nimi nakarmić Krowo-kwiat, dzięki czemu nastąpi losowa selekcja - takie same szanse na to, że umrą jak i że przetrwają).
  • Mężczyźni muszą przyjąć jedną z następujących cech osiągając wiek młody dorosły (zakładając, że przeżyją wojnę):
    • ponury,
    • gorąca głowa,
    • niezdarny,
    • szalony,
    • wrażliwy (cecha z Ucieczka w plener),
    • leniwy,
    • wredny,
    • nieangażujący się;
  • Mężczyźni nie mogą pracować w czasie wieku od młody dorosły do osiągnięcia wielu dorosły (możesz przenieść ich na ten czas na inną parcelę, a następnie zapraszać raz na tydzień symulując wojenny urlop).
  • Kobiety muszą teraz pracować w jednej z następujących karier.
    • Sportowiec - Kulturysta (pracując jako doradza zdrowia do rządu),
    • Malarz - ścieżka Mistrza Malowania Rzeczywistości (Praca jako minister propagandy),
    • Kulinarna - Miksolog (Praca jako gospodyni w pubie) lub Kucharz (minister żywności / rolnictwa),
    • Branża rozrywkowa - obie ścieżki (atrakcje dla wojska);
  • W każdym domu musi być radio i któryś Sim musi go słuchać przez godzinę dziennie.
  • Każdy dom musi mieć ogród.
  • Tylko jeden gorący posiłek dla Sima na dzień, cała reszta wskaźnika głodu musi być zaspokajana z produktów z ogrodu.
Siódma Dekada. Lata 1950-te - Wojna w Korei
  • Pierworodny mężczyzna w wieku młody dorosły zostaje wcielony do wojska, pierworodna dziewczyna w wieku młoda dorosła zostaje pielęgniarką wolontariuszką na froncie - czyli każde z nich musi przejść test z pożarciem przez Krowokwiat po osiągnięciu wieku młody dorosły i wybrać na tym etapie jedną  z cech charakterystycznych dla tych, którzy przeżyli wcześniejsze wojny.
  • Dostępny najtańszy telewizor - pokazuje tylko programy od 6 rano do 10 oraz od 18 do 00.00.
  • Dostępny najtańszy komputer - używany tylko do pisania.
  • Sportowiec - dostępna ścieżka sportowca zawodowego.
  • Dostępna kariera pisarza.
  • Domy mogą być ozdobione obrazami popartowymi.
  • Dozwolone prysznice.
Ósma Dekada. Lata 1960-te - Seksualna rewolucja i Era praw obywatelskich
  • Kontrola narodzin! Już nie musisz starać się o dziecko za każdym razem. Dostępna jest opcja ,,Barabara".
  • Dostępna kariera astronauty.
  • Dostępna kariera tajnego agenta.
  • Dozwolone małżeństwa Simów o różnym pochodzeniu etnicznym.
  • Związki homoseksualne dozwolone.
  • Dozwolone lepsze telewizory (nadal nie można jednak używać tych umieszczanych na ścianie i płaskich), ale nadal obowiązują ograniczenia czasowe.
  • Sim może wziąć wolne na narodziny dziecka.
Dziewiąta Dekada. Lata 1970-te - Koniec wojny w Wietnamie
  • Pierwsze dwoje dzieci (dowolnej płci) są wysyłane na wojnę (Krowo-kwiat) jako poborowi i pielęgniarki i muszą wybrać jedną z cech charakterystycznych dla tych, którzy przetrwali wcześniejsze wojny.
  • Pierwszy mikroprocesor pozwala na drugi rodzaj komputerów wykorzystywany wyłącznie do gier i pisania.
  • Ruch Ekologiczny - każde dziecko musi mieć jedną z następujących cech:
    • Aktywny,
    • Pewny siebie,
    • Uwielbia naturę,
    • Towarzyski
Dziesiąta Dekada. Lata 1980-te - Zaczyna być modern
  • Wszystkie komputery dostępne tylko do grania i pisania.
  • Era Yuppie - każde dziecko musi mieć jedną z następujących cech:
    • Pewny siebie,
    • Smakosz,
    • Ambitny,
    • Materialista,
    • Snob
  • Jedna osoba w rodzinie musi mieć pracę Biznes - ścieżka inwestora.
  • TV ograniczenia czasowe 6 rano - 2 w nocy.
  • Simowie mogą wyjechać na kemping/wakacje.
Jedenasta Dekada. Lata 1990-te - Internet!
  • Wszystkie komputery dostępne tylko do grania i pisania.
  • Era Yuppie - każde dziecko musi mieć jedną z następujących cech:
    • Pewny siebie,
    • Smakosz,
    • Ambitny,
    • Materialista,
    • Snob;
  • Jedna osoba w rodzinie musi mieć pracę Biznes - ścieżka inwestora.
  • TV ograniczenia czasowe 6 rano - 2 w nocy.
  • Simowie mogą wyjechać na kemping/wakacje.
Dwunasta Dekada. Lata 2000-e - Zmiana klimatu
  • Dostępne wszystkie kariery.
  • Ojcowie mogą wziąć urlop na narodziny swojego dziecka.
  • Telewizory o płaskich ekranach dozwolone
Trzynasta Dekada. Lata 2010-te - Ostatnia dekada
  • Dozwolone małżeństwa homoseksualne.
-----------------------------------------------------------------------
Mam nadzieję, że wyzwanie przypadło wam do gustu. Spróbujcie wykonać to wyzwanie i napiszcie mi o tym w komentarzu. Jeszcze wspomnę, że oryginał jest na stronie >
http://sims4n.blogspot.com/2015/06/wyzwanie-dziesiecioleci-ts4-decades.html
Pozdro
Milka :*

4 komentarze:

  1. Czekam na wasze komentarze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mam pytanie czy podasz jakieś mody do tego wyzwania?

    OdpowiedzUsuń
  3. jak wogóle można zdobyć te wyzwanie dziesięcioleci

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej! Tego wyzwania się nie zdobywa, tworzysz rodzinę czyli w 1890roku i budujesz na postawie wyzwania czyli dom z drewna, wychodek na dworzu itp🩷

      Usuń